KITA YANG KERDIL...

di bawah naungan-NYA

Berlindung Dari Resah Gelisah

Published by Peah under on Monday, December 01, 2008

ْهَمِّ 38. اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالْكَسَلِ ،

وَ أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ وَالْبُخْلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنْ غَلَبَةِ الدَّيْنِ وَقَهْرِ الرِّجَالِ .

Ayat tersebut diamalkan selepas solat wajib lima waktu semuga apa yang di hajati termakbul...... insyallah.
Maksudnya : Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada paksaan manusia.
Dari Bukhari, diriwayatkan daripada Anas ibn Malik; apabila Rasulullah SAW, berhenti untuk berehat; saya dengar baginda berdoa: “ Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada paksaan manusia ".

0 comments:

Post a Comment

 

Lipsum

Followers